3dsmax2013: Få Z (zoom) til å virke på alle vinduer samtidig

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

3dsmax2013: Få Z (zoom) til å virke på alle vinduer samtidig

Legg innav hardrock_ram » fre 27 apr, 2012

I tidligere versjoner av max, så kunne man trykke på "Z" for å få en passende zoom på alle objekter\markerte objekter. Dette skjedde på alle synlige viewports. I 2013 skjer dette derimot kun på det ene aktive. Er det noen måte å få det til å fungere på gamlemåten igjen?
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » fre 27 apr, 2012

Antageligvis har de bare remappa knappen til Zoom Extents. Tror mange har gjort dette manuelt i tidligere versjoner, så nok derfor de har bytta.

Se etter Zoom Extents All under Customize Userinterface og map den til Z

PS.. jeg bare tar en liten sjangs på løsningen her, har ikke gått over til 2013 selv ennå :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » fre 27 apr, 2012

Det er jo bare såå 2011 å bruke Max2012 da :P

men løsningen din funka, så takk for det :)

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 27 apr, 2012

Du har ikke trøbbel med at max 2013 går i hvitskjerm? og blir der?
Jeg har brukt det en stund, men gått tilbake til 2012 frem til de slipper en eventuell SP. Forøvrig så har de bare gått over fra ini til XML uten å dokumentere dette skikkelig (Tenker på når man skal gjøre ting i maxscript). De overrasker stadig ;o)

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » lør 28 apr, 2012

Det har en tendens til å bruke lang tid på et par ting, som for eks. å stenge programmet. Men jeg har ikke opplevd at det henger seg opp enda, ikke engang på tunge scener.

Generelt sett så synes jeg det virker raskere enn 2012, og jeg tror det blir bra når SP1 kommer. Eksempelet ditt med ini\xml får vi håpe det kommer dokumentasjon på snart. Men det er jo typisk at det ikke gjør det. De flytter dokumentasjonen online, for deretter å IKKE bruke noen av fordelene med det, kun ulempene med at det ikke ligger lokalt.

EDIT: Det er definitivt tregere noen steder, mens det er raskere andre steder. Det har en tendens til å få hvit skjerm, men utrolig nok har det ikke hengt seg en eneste gang enda ...

Gå tilbake til «3dsmax»